Chór / Chórek

 

Rozkład materiału na czas zawieszonych zajęć:

30. 03 – 03. 04

Klasa I/4

  1. Ćwiczenia słuchowe:
  • Posłuchaj i przypomnij sobie jak brzmią trójdźwięki, które znamy (dur, moll, inny):
  • 1 / 128 – wpisujemy trójdźwięki + / o / x (dur / moll / inny).
  • Posłuchaj i przypomnij sobie interwały, które znamy (grane są po kolej od najmniejszego: 2m, 2w, 3m, 3w, 4cz, 5cz, 8cz). Możesz śpiewać, żeby je szybciej zapamiętać.
  • 2 / 128
  • 3 / 128
  • 4 / 128

 

2. Wydrukuj tabelkę, uzupełnij na kolorowo i wklej do zeszytu.

Klasa I – INTERWAŁY

3. Wykonaj zadania:  7, 8, s. 129

 

Na zrobienie wszystkich zadań masz cały nadchodzący tydzień. Mam nadzieję, że świetnie sobie z nimi poradzisz 🙂

Zdjęcia uzupełnionych zadań przesyłamy do sprawdzenia 🙂

Zadania dodatkowe dla chętnych: 10 / 129, 1 / 130, 2 / 133.

Plakaty (interwały) do pobrania:

2m 2w 3m 3w 4cz 5cz 6m 6w 7m 7w 8cz

Plakaty (trójdźwięki) do pobrania:

Trójdźwięki

Klasa III

Kształcenie słuchu

Wszystkie zadania w zeszycie wykonaj ołówkiem. 

Ćwiczenia przypominające:

  1. Posłuchaj melodii z interwałami i zaśpiewaj od dźwięku c (c-des, sekunda mała itp.)

  2. Posłuchaj melodii z trójdźwiękami. Zaśpiewaj na „la”, żeby przypomnieć sobie jak brzmią poszczególne z nich.

    Ćwiczenia praktyczne:

  3. Przygotuj w zeszycie 10 taktów. Usłyszysz 5 interwałów i 5 trójdźwięków. Każdy po w razy. Zapisz poprawne wersje.

  4. Zapisz w zeszycie klucz wiolinowy, dwa bemole, 4 takty na ¾. Pierwsza nuta to g razkreślne na pierwszej linii.

    Posłuchaj melodii i zapisz ją. Odtwarzaj dyktando 8 razy.

  5. Zapisz w zeszycie dwa takty bez klucza w metrum 2/4. Posłuchaj ćwiczenia rytmicznego i zapisz wartości rytmiczne.

  6. Ćw. rytmiczne – książka (16, 17 / 27). Umawialiśmy się na zaliczenie. W związku z tym proszę o nagrania Waszych wykonań w celu ocenienia ich poprawności.

Na wykonanie wszystkich zadań masz cały tydzień. Mam nadzieję, że świetnie sobie z nimi poradzisz. Zdjęcia wykonanych zadań lub nagrania prześlij na adres mailowy (lidia.stepien@interia.pl) lub przez aplikację Whatsapp do 5. 04.

Powodzenia!

Audycje muzyczne

Przygotuj kolorową notatkę (według wzorów poprzednich naszych notatek – na kartce A4) dotyczącą form muzycznych epoki klasycyzmu: symfonii i poematu symfonicznego. Użyj jak najwięcej kolorów, czcionek, obrazków, skojarzeń. Liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość.

W załączniku wszystkie przydatne informacje:

klasa III AM Symfonia, Poemat s.

Po przygotowaniu prac robimy zdjęcia i przesyłamy na mail lub poprzez Whatsappa do 05.04.

Po powrocie do szkoły, zabieramy je ze sobą.

Powodzenia!

Klasa , VI/6, IV/4

Kształcenie słuchu

Wszystkie zadania w zeszycie wykonaj ołówkiem. 

Zadania przypominające:

  1. Posłuchaj melodii z interwałami i zaśpiewaj od dźwięku c (c-des, sekunda mała itp.)

  2. Posłuchaj melodii z trójdźwiękami. Zaśpiewaj na „la”, żeby przypomnieć sobie jak brzmią poszczególne z nich.

Ćwiczenia praktyczne:

  1. Przygotuj w zeszycie 10 taktów. Usłyszysz „mieszankę”  interwałów i trójdźwięków. Każdy zagrany po  2 razy. Zapisz poprawne wersje.

  2. Zapisz w zeszycie klucz wiolinowy, dwa bemole, 4 takty na ¾. Pierwsza nuta to g razkreślne na pierwszej linii.

    Posłuchaj melodii i zapisz ją. Odtwarzaj dyktando 8 razy.

  3. Zapisz w zeszycie dwa takty bez klucza w metrum 2/4.  Posłuchaj ćwiczenia rytmicznego i zapisz wartości rytmiczne.

  4. Ćw. rytmiczne – książka (8, 10 / 29). Umawialiśmy się na zaliczenie. W związku z tym proszę o nagrania Waszych wykonań w celu ocenienia ich poprawności.

Na wykonanie wszystkich zadań masz cały tydzień. Mam nadzieję, że świetnie sobie z nimi poradzisz. Zdjęcia wykonanych zadań lub nagrania prześlij na adres mailowy (lidia.stepien@interia.pl) lub przez aplikację Whatsapp do 5. 04.

Powodzenia!

Audycje muzyczne:

Przygotuj plakat na brystolu lub formacie A3 dotyczący impresjonizmu i ekspresjonizmu w muzyce. Użyj jak najwięcej kolorów, czcionek, obrazków, skojarzeń. Liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość.

W załączniku wszystkie przydatne informacje:

Klasa IV, VI – Impresjonizm, ekspresjonizm

Po przygotowaniu prac robimy zdjęcia i przesyłamy na maila lub poprzez Whatsappa.

Po powrocie do szkoły, zabieramy je ze sobą.

Powodzenia!

 

W razie pytań proszę kontaktować się telefonicznie lub przez przez aplikację Whattsapp.

Terminy dyżuru telefonicznego: poniedziałek (9 – 11), czwartek (18 – 19).

 

Zadania z poprzednich tygodni:

tydzien 1

 

Dla osób chętnych:

Zapraszam do korzystania z nowoczesnych multimediów, gier i aplikacji ze strony  http://www.muzykotekaszkolna.pl/

 

CHÓREK

Drodzy chórzyści,

zapraszam Was do słuchania piosenki Pies akrobata. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu. 🙂

CHÓR

W ramach zajęć chóralnych oraz własnego rozwoju wokalnego zapraszam do wspólnych ćwiczeń:

 

oraz posłuchania utworów:

 

Nutki do pobrania:

can you hear me

 

Dla Miłośników muzyki chóralnej:

https://www.youtube.com/watch?v=y4ej8sOShJg

https://www.youtube.com/watch?v=OdZWKnShk80&list=RDy4ej8sOShJg&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=zt5jvDF2T6M

https://www.youtube.com/watch?v=Rak_rJLG49k

https://www.youtube.com/watch?v=D7o7BrlbaDs

https://www.youtube.com/watch?v=91ucurJ4yAw